Mattias Ritola på skadelistan
Publicerad: 2018-08-29
Mattias Ritola har saknats i träningsmatcherna så här långt under säsongen. Nu står det klart att han kommer att vara borta ytterligare en tid på grund av en underkroppsskada.

När de övriga spelarna var på väg ut på isen för ett träningspass under onsdagsmorgonen fanns Mattias Ritola kvar i omklädningsrummet tillsammans med det medicinska teamet. Anledningen till detta är att den Borlängebördige forwarden drabbats av en underkroppsskada.
-Ritola har dragit på sig en underkroppsskada och kommer att tvingas till rehabträning den närmsta tiden. Prognosen på när han kan vara tillbaka är ungefär 4-6 veckor, säger Martin Nyberg i det medicinska teamet på Leksands IF.

Skadan som tvingar Mattias Ritola till ett uppehåll från isträningen är nyuppkommen och har ingenting med tidigare skador att göra. Det är en bestämd Ritola som nu kommer att få fokusera på träningen utanför isen.
-Det var såklart tungt när jag fick det här beskedet. I mitt huvud nu däremot finns bara tanken att komma tillbaka ännu starkare efter skadeuppehållet. I en sådan här situation måste läkningen få ta den tid den behöver, jag kan inte hetsa fram något nu, säger Mattias Ritola.

Richard Brasar