Tre poäng mot SDE!
Publicerad: 2019-11-23
Damlaget
Lördagens hockeyfest i Tegera Arena inleddes med seger för Leksands IF Dam då SDE besegrades med 3-1. Brooke Boquist gjorde det matchvinnande målet fram till 2-1 då det bara återstod 1:20 av den tredje perioden.

Segern mot SDE innebär att Leksand för första gången den här säsongen tar två raka trepoängare, då man idag följde upp segern i Örnsköldsvik för en vecka sedan. Det var en jämn tillställning i Tegera Arena under lördagen i en match som kantades av en hel del utvisningar. Trots detta blev skottstatistiken i matchen tämligen knapp, 19-16 till Leksands favör. Efter matchen är det en nöjd segerskytt i form av Brooke Boquist.
-Det är en riktig laginsats av oss där ute idag och vi krigar ända in till slutet. Vi lyckas vända tillbaka momentumet i matchen till vår fördel och vi spelar verkligen matchen i 60 fulla minuter idag. Det var en riktigt skön seger idag, och vi visar vad vi kan få ut när vi spelar för varandra.

Ett starkt nyförvärv

Brooke Boquist skrev på för Leksands IF en bra bit in på säsongen, och har hittills bara hunnit spela fyra matcher för föreningen. Under dessa matcher har hon dock hunnit presentera sig på ett mycket fint sätt och har producerat 4 poäng (1+4) och spelat +4 i statistiken för +/-. Det märks att det är en glad Boquist efter matchen.
-Mina första veckor här har varit riktigt härliga! Alla har varit väldigt välkomnande här, och jag har haft en jättebra tid i Leksand såhär långt så jag har ingenting att klaga på. Jag var väldigt förväntansfull inför att komma hit och det har infriat förväntningarna och jag är jätteglad att vara här.

Imorgon söndag kommer AIK på besök i Tegera Arena för ny match i SDHL. Nedsläpp i söndagens match sker klockan 15:00. AIK förlorade lördagens bortamatch mot Brynäs med 3-2 och kommer säkert att vara revanschsugna när de kommer till Dalarna, men Brooke Boquist har en bra känsla inför söndagens batalj.
-Vi ska köra lika hårt imorgon mot AIK som vi gjorde idag, då kommer vi att klara av det alldeles utmärkt!

Richard Brasar