Amanda Johansson och Agnez Svensson lämnar Leksands IF
Publicerad: 2022-11-25
Damlaget
Leksands IF har kommit överens med målvakten Amanda Johansson och forwarden Agnez Svensson om att bryta spelarnas respektive avtal. För Agnez Svenssons del går karriären vidare i HV71.

För två veckor sedan meddelade sportsligt ansvarige för Leksands IFs SDHL-lag, Alexander Bröms, att man lånat ut Amanda Johansson och Agnez Svensson till samarbetsklubben Falu IF. Idag meddelar man om att man kommit överens med de båda spelarna om att bryta de respektive avtalen. Amanda Johansson har ännu inte gjort klart med någon ny klubb, medan det står klart att Agnez Svensson fortsätter karriären i helgens motståndare HV71.

-Vi har inte lyckats hitta en bra situation för alla inblandade parter, och har därför gemensamt valt att avsluta deras avtal med Leksands IF. Vi tackar för deras instanser i klubben och önskar dem lycka till i fortsättningen, säger sportsligt ansvarige Alexander Bröms.

Richard Brasar