Jon Knuts förlänger kontraktet
Publicerad: 2019-11-29
Leksands IF har kommit överens med Jon Knuts om att förlänga hans kontrakt med tre ytterligare säsonger utöver den som just nu pågår. Det nya kontraktet gäller därmed över säsongen 2022/2023.

Jon Knuts kom till Leksands IF inför säsongen 2008/2009 då han anslöt till föreningens juniorlag från moderklubben Malungs IF. Efter två säsonger i juniorlagen blev han som sistaårsjunior etablerad i den ordinarie laguppställningen i föreningens representationslag, och där har han funnits sedan dess förutom en kortare avstickare till Malmö Redhawks. Totalt har Jon Knuts hittills till dags datum spelat 527 matcher i Leksands IFs herrlag. Det nya kontraktet gäller över säsongen 2022/2023.

Jon Knuts om att förlänga kontraktet med Leksands IF:
-Jag är jätteglad att få vara kvar i den här föreningen. Jag har ett starkt hopp och tilltro till det vi är inne i, och jag hoppas att alla andra känner det också trots att det går lite troll i det just nu. Jag trivs otroligt bra i Leksand och brinner för det här förbaskat mycket. Jag är glad att få vara en del av Leksands IF även fortsättningsvis.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om kontraktsförlängningen med Jon Knuts:
-Det känns jätteskönt att få behålla en kulturbärare som känner för föreningen på det sättet som Jon gör. Det betyder mycket för oss att han vill stanna kvar, att han tror på det vi håller på med och den resan vi påbörjat. Jon står för mycket av den grundkaraktär som ska prägla Leksand med en stor arbetsinsats och ett hårt jobb för laget.

Richard Brasar