Inför Skoda Trophy
Publicerad: 2019-09-05
För andra året i rad spelas Skoda Trophy, med en prispott på 101 000 kronor, i Södertälje. Detta år kommer Leksand ställas mot de klassiska lagen AIK, Södertälje och Brynäs, vilket lagkapten Martin Karlsson ser fram emot. – Det blir nog bra fart på matcherna, så det blir kul.

Det har nu gått en vecka sedan Leksands senaste träningsmatch mot Örebro. Laget har tränat på bra och slipat på detaljer inför turneringen Skoda Trophy i Södertälje.
– Vi har haft en bra träningsvecka och ser fram emot att spela lite matcher igen, berättar Martin.

Vad har du för tankar om turneringen?
– Generellt så vill man se att saker börjar klaffa som vi har tränat mycket på. Samtidigt så är det ju faktiskt en vinstpott i den här turneringen, så man vill ju såklart vinna varje match och framför allt vinna turneringen.

Klassiska lag

Utöver Leksand kommer även Södertälje, AIK och Brynäs att delta i turneringen, vilket bäddar för en helg med välfyllda läktare och bra drag.
– Det blir roligt, det är ju tre klassiska lag som vi möter. Det blir nog bra fart på matcherna och garanterat lite mer folk på läktarna, så det är kul. Samtidigt så har vi ju haft jävligt bra publik under alla våra matcher i de mindre hallarna också, förklarar Martin.

Flera juniorer matchas mot AIK

Imorgon fredag klockan 19:00 ställs Leksand mot AIK, och i den matchen kommer upp emot åtta juniorer att matchas.
– Jag tror att det kommer bli ytterligare ännu mer fart. De yngre brukar vara åkstarka och vilja kämpa mycket. De kommer göra sina första matcher i A-laget och kommer säkert vara laddade och tända som alla andra. Det blir roligt, framför allt för dem som får vara med, avslutar Martin.

Arvid Yngvesson