9-0 i premiären!
Publicerad: 2018-09-08
Damlaget
Nio gjorda mål. Noll insläppta. – Riktigt kul att få inleda på det här sättet, konstaterar lagkapten Elin Lundberg direkt efter seriepremiären hemma mot SDE.

Att säga att det var en säker seger är väl nästan en underdrift. Leksingarna vann skotten med 39-7 och radade upp det ena fina anfallet efter det andra.
– Ändå vill jag inte säga att det var en enkel match att spela. Vi har faktiskt haft svårt att få till det mot lag som SDE och Göteborg, som legat i botten av tabellen, så var det förra säsongen i alla fall. Därför känns det extra skönt att vi lyckades fokusera på vårt eget spel i dag och hitta ett flyt i det, menar Elin, vars lag alltså vann matchen med hela 9-0.
Sju av målen gjorda av nyförvärv för säsongen.
– De har gjort det riktigt bra allihop, inte bara i den här matchen, utan på försäsongen också. Roligt att se!

Bland de som stack ut för dagen lyfter Elin backen Sam Hanson.
– Hon fortsätter att göra bra matcher och var riktigt bra över hela banan även i dag. Hon kommer att bli viktig för oss.

Någon annan du vill lyfta fram?

– Ida Nikula var riktigt bra och har redan tagit stora kliv jämfört med förra året. Hon ser vass ut!

Den största nyckeln till lördagens premiärseger tror Elin annars är den kollektiva insatsen.
– Vi har ett väldigt jämnt lag, där alla fyra kedjor är med och bidrar. Jag tycker att alla gjorde ett grymt bra jobb i dag, inte bara de som svarade för mål eller poäng. Allas insats är jätteviktig och jag är så glad över att vara en del av det här laget. Det känns verkligen som att vi har något riktigt bra på gång.

Och bättre start på säsongen kunde väl laget knappast ha fått. Närmast väntar hemmamatcher mot Linköping (lördag 16.00 och söndag 14.00).
Välkomna!

Elin Broman