TV-pucken: Dag 2
Publicerad: 2019-11-01
TV-pucken
Dalarna vann sin kvartsfinal då man lyckades besegra Västergötland/Bohuslän-Dalsland med 1–0 efter ett tidigt mål från Tuva Kandell.

Det var en otroligt intressant inledning på matchen då det skapades minst tre riktigt vassa målchanser på de två inledande minuterna. 1–0 gjordes även tidigt då leksingen Tuva Kandell stod för en soloräd och snyggt satte pucken i mål. Resterande del av första perioden var riktigt underhållande att kolla på då det skapades farliga lägen i nästan varje situation, men båda lagens mål storspelade och höll 1–0 till pausvila.

Andra perioden blev rejält sönderryckt av utvisningar, vilket gjorde att riktigt många målchanser kunde skapas, men återigen så stod målvakterna emot och räddade gång på gång. Trots en stark forcering från Västergötland/Bohuslän-Dalsland i slutet av matchen lyckades inget mer mål göras och Dalarna vann därmed med 1–0. Priset till matchens lirare gick självklart till Dalarnas målvakt Emmy Nordström-Åmark som höll nollan och stod för en fantastisk insats i målet.

Utöver ovan nämnda match spelades även tre andra kvartsfinaler tidigare under dagen. Småland fullständigt körde över Östergötland med hela 8–0, Ångermanland knep en jämn vinst mot Södermanland med 3–1 och Stockholm segrade med 5–0 mot Örebro. Detta innebär att morgondagens semifinaler respektive placeringsmatcher är enligt följande:
Småland - Ångermanland
Östergötland - Södermanland
Stockholm - Dalarna
Örebro - Västergötland/Bohuslän-Dalsland

Välkomna till Tegera Arena samt Weda Skog Arena!

Arvid Yngvesson