Ledarstaben i J20 komplett
Publicerad: 2019-08-18
Junior
Leksands IF har rekryterat Per Bäcklin som återvänder till Dalarna efter en tid i HC Vita Hästen. Därmed är ledarstaben komplett för föreningens J20-lag till den kommande säsongen.

Per Bäcklin kommer ursprungligen från Långshyttan där han även har en lång och förtjänstfull karriär, både som spelare och ledare, bakom sig i Långshyttans AIK. Till Leksands IF kom han som ledare inför säsongen 2006/2007 och han kom att arbeta i nio säsonger som tränare på juniornivå under sin första sejour i föreningen. Under den föregående säsongen arbetade Per Bäcklin för HC Vita Hästen, men vänder alltså nu åter till Leksands IF på nytt.

Per Bäcklin om att återvända till Leksands IF
-Jag har haft lite hemlängtan, och det var väldigt roligt att få frågan av Leksands IF att komma tillbaka. Det blir intressant att få jobba på den högsta juniornivån i Sverige igen med några av de bästa spelarna vi har på väg upp i svensk ishockey. Jag är väldigt tacksam gentemot Vita Hästen som gav mig möjligheten att komma tillbaka hit till Leksand.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om rekryteringen av Per Bäcklin:
-Det känns kul att hälsa Per Bäcklin välkommen tillbaka till Leksand. I Per får vi en tränare som brinner för detaljer och individens utveckling, vilket är extremt viktiga egenskaper i vår juniorverksamhet.

Ledarstaben komplett

I och med rekryteringen är nu ledarstaben för Leksands IF J20 komplett till den stundande säsongen. Ledarstaben, och arbetsfördelningen, är följande:

Mikael Karlberg - Huvudtränare
Per Bäcklin - Assisterande tränare