Hugo Enock ansluter till Leksands IF på try-out
Publicerad: 2018-10-27
Leksands IF har idag skrivit tryout-kontrakt med backen Hugo Enock (född -97) som ansluter under söndagen.

Hugo Enock är hockeyfostrad i Färjestad BK som han representerade både som ungdoms- och juniorspelare. Under säsongen 2016-2017 tog han sitt första stora kliv in i seniorhockeyn då han representerade Färjestad vid 33 tillfällen i SHL. Säsongen 2017-2018 flyttade Enock norrut för spel i Timrå IK och fick där vara med att ta klubben tillbaka till SHL. Inför den innevarande säsongen var tanken att Enock skulle spela för Brampton Beast i ECHL men valde att flytta tillbaka till Sverige av personliga skäl. Istället har Enock spelat med Filipstads IF under säsongen där han gjort 5 matcher.

Kontraktet med Hugo Enock gäller till och med den 6 november.

Hugo Enock om att ansluta till Leksands IF: -Jag ser fram emot att komma till Leksand, föreningen och den fina hockeykulturen som finns i bygden. Att få komma igång med laget kommer bli väldigt kul och jag skall försöka kriga till mig en plats i laget under den tid jag har fått. Det här är en bra chans för mig att starta om och utvecklas som spelare.

Richard Brasar