Axel Brage på skadelistan
Publicerad: 2021-01-03
Leksandsmålvakten Axel Brage ådrog sig under lördagens bortamatch mot Brynäs ett brutet finger och återfinns därmed på skadelistan de närmsta veckorna.

Axel Brage har under höstsäsongen mestadels agerat backup till Janne Juvonen, men fick runt jul och nyårshelgen chansen i hemmamatchen mot Skellefteå och stod där för en gedigen insats mellan stolparna som även ledde till en skön trepoängare för laget. I lördagens rivalmöte med Brynäs blev Axel Brage inbytt efter den första perioden och blev där en av segerorganisatörerna i vändningen då han stod för 14 räddningar på de 15 skott han ställdes inför. Under avslutningen av matchen fick Brage dock ett skott på handen som tog olyckligt vilket renderade i ett brutet finger för leksandsmålvakten. Axel Brage är nu gipsad och kommer att vara indisponibel för spel under de kommande veckorna.

-Det är såklart väldigt tråkigt för Brage nu när han börjat få speltid och gjort det riktigt bra. Detta är precis nytt för oss, och vi kommer diskutera igenom vår situation på målvaktssidan de närmsta dagarna, säger Leksands IFs GM Thomas Johansson.

Richard Brasar