Två nyförvärv – Gistedt lämnar
Publicerad: 2014-09-28

Leksands IF har i dag skrivit 1-årskontrakt med två spännande nyförvärv, som båda ansluter till truppen under måndagen.
Målvakten Joakim Lundström och backen Daniel Josefsson förstärker den blåvita truppen, och samtidigt står det klart att målvakten Joel Gistedt nu får lämna klubben.

- Det här är förändringar som hade skett även om vi hade vunnit mot MODO i går. I det läge vi befinner oss måste vi se över vår trupp, säger sportchefen Tommy Salo.

Rutinerad back
Den snart 33-årige backen Daniel Josefsson är ”leftare” och har Tranås AIF som moderklubb. Genom karriären har han representerat föreningar som HV71, Rögle, Södertälje, MODO och Malmö, och han kommer närmast från två säsonger i AIK.
- En rutinerad defensiv back som är bra på skridskorna. Han flyttar pucken bra och kommer att tillföra fart i vårt spel, säger Salo.

Att det tillkommer en ny back, innebär det att en ”befintlig” får lämna?
Det kommer att kunna bli förändringar, ja...

Spännande målvakt
Målvakten Joakim Lundström är 30 år gammal och kommer från Gävle. Han har tidigare representerat klubbar som Brynäs, Frölunda och Timrå, och tillbringade den gångna säsongen i Admiral Vladivostok (KHL) samt HIFK (Liiga).
- En spännande målvakt som även han har hunnit samla på sig mycket rutin. Förhoppningsvis kan han göra många bra matcher för oss, och vara med och kampas lite med Oscar, säger Tommy Salo.

Tack till Joel Gistedt
Lundström ersätter nu Joel Gistedt, 26, som tvingas lämna Leksands IF efter drygt en säsong i klubben.
Leksands IF tackar Joel Gistedt för hans tid i föreningen, och önskar honom lycka till i den fortsatta karriären!

Leksands IF