Leksands IF förlänger med Jens Nielsen
Publicerad: 2019-05-07
Leksands IF har förlängt kontraktet med herrlagets assisterande tränare Jens Nielsen. Kontraktet sträcker sig över den kommande säsongen, 2019/2020.

Jens Nielsen skaffat sig en hel del rutin som ledare efter åren som tränare för Häradsbygdens SS, Leksands IF Dam, Aalborg Pirates, Leksands IF J20 och Leksands IF Herr. Under säsongen har Nielsen även verkat som assisterande förbundskapten i Danmarks a-landslag, och förbereder sig nu för det stundande VM-äventyret i Bratislava och Kosice, Slovakien.

Jens Nielsen kommer att ansvara för herrlagets forwards. Kontraktet sträcker sig över den kommande säsongen, 2019/2020.

Jens Nielsen om att förlänga med Leksands IF:
-Det är kul att få vara med på resan i SHL. Det jag ville var att vara kvar i Leksands IF och det känns fantastiskt kul att allt löst sig. Vi har ett arbete framför oss att etablera oss i SHL och vara ett lag att räkna med varje år. Det var fantastiskt att vara med om avancemanget till SHL, men nu ska vi ta nästa steg!

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om förlängningen med Jens Nielsen:
-Det är jättekul att Jens vill fortsätta hos oss i ytterligare ett år. Roger och Jens gjorde ett fantastiskt jobb med laget under den förra säsongen och det känns riktigt bra att de två, tillsamman med Gunnar, skall leda herrlaget under den kommande säsongen.

Richard Brasar