Andreas Hedbom - ny VD för Leksands IF Ishockey AB
Publicerad: 2018-10-10
Nyhet
Styrelsen i Leksands IF Ishockey AB har utsett Andreas Hedbom till ny VD. Andreas tillträder tjänsten som VD för Leksands IF Ishockey AB den 31 januari, och ersätter då Christer Plars, som efter tre framgångsrika år som VD har gått vidare som kommersiell chef för Svenska Ishockeyförbundet. Tillförordnad VD fram till den 31 januari blir fortsatt Magnus Proos.
  • Jag är stolt och glad över att kunna presentera Andreas Hedbom som ny VD. Han är en kompetent ledare och jag är övertygad om att han kommer att leda Leksands IF till nya framgångar, och vidareutveckla det fina arbete som Christer Plars har byggt upp, säger styrelseordförande Åke Norström.

Andreas Hedbom har varit VD för Monark Exercise, ett bolag inom Grimaldi Industri, sedan 2001 och Ordförande för Leksands IF Ishockey Ideell förening sedan 2013. Andreas har även under flera år haft flera styrelseuppdrag inom olika bolag och branscher.

• Jag är stolt och glad över få vara en del av Leksands IF framtiden. Jag är mycket medveten om hur mycket Leksands IF betyder för många människor och det skall bli fantastiskt roligt att få vara med och leda och utveckla föreningen. Andreas Hedbom befinner sig för tillfället på en tjänsteresa med sitt nuvarande arbete och finns tillgänglig för intervjuer från och med fredag 12 oktober.
Leksands IF