Sahlin blir namngiven tredjemålvakt
Publicerad: 2020-02-06
Inför slutspurten av säsongen 2019/2020 har Leksands IF knutit upp Alexander Sahlin från Södertälje SK som tredjemålvakt på dispensavtal. Sahlin kommer att fortsätta spela för Södertälje men vara tillgänglig för Leksands IF efter SSKs säsong.

Alexander Sahlin har tidigare erfarenhet av Leksands IF då han inför säsongen 2010/2011 anslöt till föreningen som junior från Brynäs IF. I Leksands IF blev det under den sejouren två säsonger i föreningens J20-lag för Sahlins del. Efter tiden i Leksands IF har Sahlin representerat Valbo HC, Almtuna IS och Lindlövens IF innan han kom till Södertälje SK där han spelat de senaste fem säsongerna. I Södertälje var han under sin första säsong starkt bidragande till att ta klubben tillbaka till HockeyAllsvenskan från Division 1, och han har år för år etablerat sig som en toppmålvakt i HockeyAllsvenskan.

Alexander Sahlin kommer att fortsätta representera Södertälje SK även fortsättningsvis under säsongen, men registreras även för Leksands IF på ett så kallat dispensavtal som gör att han kan gå fritt mellan klubbarna även efter transferstoppet den 15 februari, och således vara tillgänglig för Leksands IF vid behov efter att Södertälje SK spelat färdigt sin säsong.

Richard Brasar