Förlängningsförlust i premiären
Publicerad: 2019-09-15
J18
Premiären för J18 slutade med förlust efter att Falun avgjort matchen i förlängningen. Tvåmålsskytten Edvin Nylén är missnöjd över hur spelet såg ut idag. – Vi lyckas inte spela som vi ska och då blir det såhär.

J18 har nu spelat sin premiär då man mötte Falun på bortaplan under söndagen. Tyvärr slutade matchen 5-4 efter förlängning och därmed tas en poäng med hem till Leksand.
– Jag tycker att Falun spelar mycket bättre än oss, vi gör inte det vi har snackat om. De tävlar mycket mer än oss och vi lyckas framför allt inte med presspelet och i försvarsspelet. Vi lyckas inte spela som vi ska och då blir det såhär, sammanfattar Edvin.

Du gör två mål, hur kändes det?
– Det var såklart skönt att göra mål, men vi förlorade matchen så det var tyvärr inte tillräckligt.

Du är ny i Leksand, hur trivs du i laget?
– Jag trivs jättebra faktiskt, vi är en bra grupp så jag trivs väldigt bra.

För J18 väntar nu hemmamatch mot Västerås på onsdag klockan 19:00.

Arvid Yngvesson