Sebastian Wännström lämnar LIF
Publicerad: 2020-09-16
Sebastian Wännström lämnar Leksands IF och fortsätter sin karriär i finska Ässät. -Vi har tuff konkurrens på de platser som Sebastian konkurrerar om och har därför gemensamt med Sebastian kommit överens om att gå skilda vägar, säger Thomas Johansson.

Den i Brynäs IF fostrade forwarden Sebastian Wännström anslöt till Leksands IF från HV71 inför den föregående säsongen 2019/2020. Under sin säsong i Leksands IF stod Wännström för 14 poäng (10+4) på 49 SHL-matcher och noterades för för -9 i statistikkolumnen för +/-. Sebastian Wännströms karriär går nu vidare i finska Ässät som förra säsongen slutade på en 9:e plats i tabellen innan säsongen avbröts på grund av coronapandemin. I Ässät blir han bland annat lagkamrat med svenskarna Linus Söderström, Andreas Borgman och Jakob Stenqvist.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om att släppa Sebastian Wännström:
-Vi har tuff konkurrens på de platser som Sebastian konkurrerar om och har därför gemensamt med Sebastian kommit överens om att gå skilda vägar. Sebastian behöver spela högt upp i hierarkin för att få ut maximalt av sin kapacitet. Vi kan inte erbjuda Sebastian det och då känns detta beslut bäst för alla parter. Jag vill tacka Sebastian för hans tid i Leksands IF, och önskar honom stort lycka till framåt.

Richard Brasar