Skadeuppdatering herrlaget

Publicerad: 2023-11-21
Fysioterapeut Emilia Backman lämnar en uppdatering över skadeläget i herrlaget inför veckans matcher.

Marek Hrivík

- Marek har en lättare känning vilken vi bedömer dag för dag. Förhoppningen är att Marek ska vara spelklar till antingen torsdag eller lördag.

Jon Knuts

- Jon har följt rehabplanen väldigt bra och tränar fullt med laget. Jon förväntas också vara spelklar till antingen torsdagens eller lördagens match.

Carter Ashton

- Den här veckan går Carter in i nästa fas av sin rehab och prognosen för när han kan återgå till full träning är densamma, det vill säga runt jul.

Martin Karlsson

- Martin har börjat stegra sin träning med laget och följer sin plan väldigt bra. Prognosen är fortsatt att Martin ska vara tillbaka i full träning vid årsskiftet.

I samband med veckans hemmamatcher mot Luleå och Färjestad dukas det upp till 70-talsfest i Tegera Arena, matcher som går under temat Days of Nostalgia. Mer information om vad som händer och sker i arenan hittar du HÄR

Torsdagens match mot Luleå väntas besökas av över 6000 personer vilket betyder att det fortfarande finns chans att säkra din plats! Biljetter hittar du HÄR.

På lördag gästar Färjestad Tegera arena, en match där Dan Labraaten inför nedsläpp uppmärksammas av Svenska Ishockeyförbundet och väljs in i Hall of Fame. Endast ett fåtal biljetter finns kvar innan arenan är helt slutsåld. Alltså är det hög tid att säkerställa din medverkan. Biljetter till lördagens match hittar du HÄR.

Leksands IF