Uddamålsförlust mot Mora för J20
Publicerad: 2023-01-30
J20
Veckans enda match var ett derby på hemmaplan mot Mora. Tyvärr slutade det med uddmålsförlust efter att gästerna gjort mål i numerärt underläge. – Det är en jämn match, men tyvärr dippar vi lite för mycket ibland, säger Hampus Malm.

Det blev ett snöpligt slut på derbyt mot Mora i veckans enda match för det blåvita J20-laget. Med tio minuter kvar av matchen tog Mora tillvara på en puck i Leksands powerplay och tog ledningen med 3–2.
– Vi var väldigt nära att göra 3–3, men vi fick inte till det, säger Hampus Malm till hemsidan.
Hur var matchen som helhet?
– Det var jämnt. Vi spelar stundtals bra, men dippar lite för mycket ibland. Det är svårt att säga vad det beror på, men kanske åker vi runt och tänker lite för mycket och gör inte det vi pratat om.

Siktar uppåt

Men du gjorde i alla fall ditt första mål i den här serien. Berätta!
– Det var väldigt skönt att sätta dit den. Vi hade press på Mora ett tag och Lucas Lagerberg och jag snurrar lite vid blå. Sedan gick den ner mot hörnet och jag får tillbaka en pass och är princip helt fri så det var bara att lägga in den.
Hampus Malm och de andra ligger just nu efter sju spelade matcher på sjätte plats i tabellen, men siktar uppåt för att få ett så bra utgångsläge i slutspelet som möjligt.
– Vi siktar på att komma så högt som vi bara kan och ta så mycket poäng som möjligt. Men det är en jämn serie, i många matcher är det likaläge när vi går in i tredje perioden.

Nu väntar Norrlandsturné

Vem av dina lagkompisar tyckte du gjorde det extra bra mot Mora?
– Det finns många att välja på, men en som står upp bra och täcker många skott är Erik Olhans-Lind. Han gör en bra match!
Till helgen väntar bortaturné då laget drar norrut för matcher mot Skellefteå och Luleå.
– Jag är kanske inget stort fan av långa bussresor, men det är rätt kul att hänga med laget en hel helg. Det skapar sammanhållning.

Elisabet Wahl