Björn Hellkvist sjukskriven
Publicerad: 2023-10-24
Vi låter idag meddela att Björn Hellkvist tyvärr tvingas sjukskriva sig, detta kopplat till hans tidigare sjukdomsbesvär. Sjukskrivningen, som gäller från och med idag, är på obestämd tid.

Allt fokus för Björns del handlar nu om att ta hand om sig själv och sin hälsa, och vi ber omgivningen visa respekt och att låta Björn få landa i detta, på egen hand, för att få den ro och tid han behöver. ”Björn har under en tid kämpat hårt med sin sjukdom och har nu kommit till en punkt där hans välmående är allra viktigast”, säger Thomas Johansson, General manager.

Som en följd av Björns sjukskrivning ser Leksands IF nu över sin ledarstab kring A-laget. Matcherna under innevarande vecka kommer att ledas av Mikael Karlberg och ”Challe” Berglund.

Leksands IF