Uppdatering om skadeläget i herrlaget
Publicerad: 2021-09-22
Herrlaget gör sig redo för två SHL-matcher under veckoslutet i form av Frölunda på bortaplan imorgon torsdag samt Linköping hemma i Tegera Arena på lördag. Här är en uppdatering om skadeläget i truppen tillsammans med fysioterapeuten Per-Ivar Andersson.

I dagsläget är fyra av herrlagets spelare i form av Carter Camper, Jesper Kandergård, Johan Fransson och Mattias Ritola ej tillgängliga för spel. Per-Ivar Andersson är ny fysioterapeut i herrlaget inför den innevarande säsongen, och så här kommenterar han de aktuella skadefallen.

Carter Camper:
-Camper ådrog sig en skada på träningen under onsdagsförmiddagen, och spelar av säkerhetsskäl därför inte i morgondagens match mot Frölunda. Vi avvaktar i väntan på läkarundersökning innan vi vet ytterligare status när det gäller honom.

Jesper Kandergård:
-Kandergård skadade sig i samband med träning för ungefär en vecka sedan. Han är på väg tillbaka, men är inte riktigt redo för spel än. Det blir bättre och bättre för varje dag som går, men vi kan inte fastställa exakt när han är tillgänglig för matchspel.

Mattias Ritola:
-Ritola rebahtränar just nu på egen hand på grund av tidigare skador som ännu inte är helt återställda. För tillfället är det endast fys- och rehabträning som gäller för hans del, och han deltar ej vid lagets isträningar. Vi utvärderar Ritolas situation vecka för vecka.

Johan Fransson:
-Fransson återhämtar sig från den olycka han var med om i slutet av juli, och just nu ligger hela hans fokus på att bli bra från den överkroppskadan han ådrog sig i samband med detta. Idrottsutövandet kommer i andra hand, men det är jättekul att Johan kunnat vara ner och hälsa på laget och är en del av gemenskapen kring omklädningsrummet till och från.

Richard Brasar