Fredrik Hallberg sjukskriven
Publicerad: 2022-01-18
Herrlagets assisterande tränare Fredrik Hallberg har drabbats av en allvarlig sjukdom som kräver operation. Operationen är planerad att genomföras inom en snar framtid, och Hallberg kommer att vara sjukskriven från sin tjänst säsongen ut.

-Jag ska gå igenom detta på allra bästa sätt vilket kommer att ta min tid och energi framöver, såväl fysiskt som mentalt. Just nu är det den här matchen som är den viktigaste i mitt liv, och då är det självklart att hockeyn får stå tillbaka. Jag önskar alla killarna i laget och hela ledarstaben ett stort lycka till med den resterande delen av säsongen, och jag kommer att följa och heja på dem så mycket jag kan från distans, säger Fredrik Hallberg.

Från Leksands IFs håll kommer man inte att fylla upp tomrummet som skapas i båset efter Fredrik Hallbergs sjukskrivning. Istället kommer arbetsfördelningen att ritas om något inom ledargruppen, berättar Leksands IFs GM Thomas Johansson.

-Jag lider oerhört med Fredrik. Vi i Leksands IF ska stötta och hjälpa Fredrik så mycket vi kan i hans kamp mot den allvarliga sjukdomen som han drabbats av. Vi kommer inte i nuläget ta in någon ersättare till Fredrik i rollen som assisterande tränare. Björn Hellkvist kommer ha mer fokus på backarna och fortsatt få god stöttning av Mikael Karlberg och Alexander Millner, säger Thomas Johansson.

Richard Brasar