Max Véronneau förlänger med Leksands IF
Publicerad: 2024-01-20
Leksands IF och Max Véronneau har kommit överens om en kontraktsförlängning. Det nya avtalet sträcker sig över de tre kommande säsongerna med option för ytterligare en säsong.

Max Véronneau anslöt till Leksands IF inför säsongen 2021/2022, en säsong då den kanadensiske forwarden skulle göra stor succé. Med sina 60 poäng på 51 matcher, fördelat på 34 mål och 26 assist, vann Max SHL:s skytteliga samt att han tilldelades Guldhjälmen, priset där spelarna i SHL röstar fram ligans mest värdefulle spelare.

Framgångarna i den vitblå munderingen gjorde att NHL och San José Sharks pockade på uppmärksamhet och Max valde inför säsongen 2022/2023 att flytta tillbaka till Nordamerika. Sejouren i Kalifornien blev dock endast ettårig och inför årets säsong valde Max att komma hem.

Här hemma har han återigen visat upp sin offensiva spjutspets och ännu en gång tillhör Max toppskiktet av SHL:s poängliga. Därför är det med stor glädje Leksands IF och Max nu kommit överens om en fortsättning i den vitblå tröjan. Det nya kontraktet sträcker sig över det tre kommande säsongerna med en option på ytterligare en säsong.

Thomas Johansson om kontraktsförlängningen:

- När Max dök upp här i Leksand för några år sedan tog han hela SHL med storm. Han är en underbar människa och en otroligt skicklig ishockeyspelare där hans fart, skott, klubbteknik och spelsinne sticker ut. Att det nu är klart att vi får fortsätta jobba med varandra under en längre tid känns fantastiskt roligt.

Max Véronneau om att stanna i Leksands IF:

- Jag är väldigt exalterad över att få stanna kvar här i ytterligare fyra år. Att få spela för Leksands IF och inför alla våra fans är en otrolig känsla och nu ser jag väldigt mycket framemot att få vara med och utmana om SM-guldet tillsammans med Leksands IF under kommande säsonger.

Rasmus Näsman