Hans Lodin in i ledarstaben i SDHL-laget
Publicerad: 2022-09-20
Damlaget
I fredags inledde Leksand SDHL-säsongen med att ta en poäng hemma mot Brynäs. I båset fanns då Hans Lodin som kliver in som assisterande tränare där han ersätter Alexander Hanning.

Inför säsongen presenterades Alexander Hanning som assisterande tränare för Leksands IFs SDHL-lag. Vid seriepremiären i fredags assisterades dock huvudtränaren Jordan Colliton av Hans Lodin, och det är en förändring i ledarstaben som kommer att bestå. Anledningen till bytet av assisterande tränare är att personkemin mellan Colliton och Alexander Hanning inte fungerat såsom önskat när säsongen startats upp. Sportsligt ansvarige Alexander Bröms utvecklar tankarna om beslutet.

-Ett tränarteam behöver jobba nära varandra och trivas tillsammans, finns inte personkemin där är det svårt att lyckas som grupp. Det är också något som i slutänden kommer drabba laget och coachingen av spelarna. Vi väljer därför att göra förändringen redan nu i ett tidigt skede av säsongen för att inte dra ut på något som vi inte tror kommer fungera i längden. Detta sker med respekt för såväl Jordan som för laget, men inte minst även för Alexander Hannings skull, säger Bröms.

Richard Brasar