Skadeuppdatering herrlaget
Publicerad: 2021-09-29
Herrlag
Två bortamatcher väntar för herrlagets del under veckan då Djurgården står för motståndet under torsdagskvällen, och Färjestad väntar på sena lördagseftermiddagen. Några spelare saknas ännu i matchtruppen, och här är en uppdatering av läget.

Johan Fransson och Mattias Ritola är ännu otillgängliga för spel på längre sikt, även om den sistnämnde börjat bedriva viss del av sin träning på is. I samband med bortamatchen mot Frölunda för en knapp vecka sedan tvingades såväl Ben Thomas som August Berg att utgå och ingen av dessa finns heller tillgängliga inför torsdagens match mot Djurgården. På pluskontot hittar vi dock Carter Camper som är på väg tillbaka från den smäll han ådrog sig på träning under den föregående veckan. Herrlagets fysioterapeut Per-Ivar Andersson kommenterar nedan de aktuella skadorna.

August Berg:
-August har inte kunnat träna med laget efter den skada han ådrog sig mot Frölunda. Det var en ganska kraftig smäll, och August kommer under veckan att undersökas ytterligare. Han finns inte tillgänglig till matcherna mot Djurgården och Färjestad den här veckan.

Ben Thomas:
-Ben tar hela tiden steg framåt i sin rehabilitering från den skada han ådrog sig mot Frölunda. Han tränar på is och närmar sig spel, men om det blir under den innevarande veckan är ännu för tidigt att fastslå.

Jesper Kandergård:
-Jesper har tagit markanta steg i rätt riktning i sin rehabilitering och han har kunnat träna på is de senaste dagarna. Innan vi använder Jesper i matchsituationer vill vi dock vara säkra på att inte skadan kan förvärras av detta och vi avvaktar därför något ytterligare innan han ges klartecken till matchspel.

Richard Brasar