Skadeuppdatering herrlaget
Publicerad: 2023-08-22
Veckans schema för herrlaget innehåller två träningsmatcher mot Örebro i Falun samt derbyt mot Mora hemma i Tegera arena på lördagen, en del av Stjärnlördagen. Fysioterapeuten Emilia Backman går igenom skadeläget där det fortsatt saknas fyra spelare.

När herrlaget spelade sina två första träningsmatcher saknades Justin Kloos, Max Véronneau, Matt Caito, Martin Karlsson och huvudtränare Björn Hellkvist. Från den frånvarolistan har man nu kunnat ta bort Björn Hellkvists namn som från och med i måndags återigen anslutit till laget. Ovan nämnda spelarkvartett är dock fortsatt indisponibla vilka Emilia Backman berättar mer om.

Matt Caito

- Matt fortsätter sin rehab och följer planen väl. Han har börjat träna individuellt på is och har ett inplanerat läkarbesök vilket vi inväntar för att få en tydligare prognos om när Matt kan återgå i full träning.

Max Véronneau

- Max följer fortsatt sin rehabiliteringsplan och har trappat upp belastning vad gäller träningen på is. Han närmar sig att kunna träna fullt med laget men prognosen är samma som tidigare, en förhoppning att han ska kunna träna fullt lagom till seriepremiären.

Justin Kloos

- Justin har en skada som kräver ytterligare åtgärder och vi räknar med att han kommer vara borta från full träning i cirka fyra veckor.

Martin Karlsson

- Martin gör stora framsteg vecka för vecka och följer fortsatt sin rehabiliteringsplan väldigt väl. Prognosen är oförändrad, det vill säga att Martin förväntas kunna träna för fullt runt årsskiftet.

Rasmus Näsman