Förändringar i damlagets ledarstab
Publicerad: 2023-11-22
Damlaget
Leksands IF har under onsdagen beslutat att göra förändringar i damlagets ledarstab där tidigare assisterande tränaren Joakim Engström från och med idag tar över huvudansvaret. Samtidigt avslutar Leksands IF samarbetet med Jordan Colliton.

Alexander Bröms, sportsligt ansvarig:

- Som säsongen utvecklat sig och med den position vi befinner oss på i tabellen är vi såklart långt ifrån nöjda. Vi utvärderar vår verksamhet med tillhörande prestationer dagligen och känner att vi har en grupp som har mer potential att få ut. Vi behöver hitta ny energi och se vilken effekt vi kan ha på laget genom att göra denna förändring i ledarstaben.

Alexander Bröms meddelar samtidigt att rekryteringsprocessen av en ny assisterande tränare påbörjats.

- Det är självklart en plats som ska tillsättas och vi tittar i första hand på en intern lösning.

Leksands IF tackar Jordan Colliton för hennes insatser i föreningen och önskar ett stort lycka till i framtida karriären.

Leksands IF