Lisa Östrup lämnar Leksands IF
Publicerad: 2023-01-09
Damlaget
Leksands IF och forwarden Lisa Östrup har kommit överens om att avsluta samarbetet, vilket innebär att den 19-åriga dansksvenskan är fri att söka ny klubb.

Lisa Östrup anslöt till Leksands IF inför den innevarande säsongen då hon lämnade moderklubben Linköping HC för spel i Dalarna. Under SDHL-säsongen har Östrup deltagit vid 15 av lagets 22 matcher, och under dessa stått för ett mål. Speltiden har dock varit begränsad, och man har nu kommit överens om att avbryta avtalet som var tänkt att gälla till och med säsongen 2023/2024.

-I en konkurrerande miljö uppstår det alltid situationer där vissa spelare inte får spela i den utsträckning deras individuella utveckling kräver. Lisa vill ha mer speltid, den speltiden kan vi i dagsläget inte erbjuda henne. Vi har därför valt att ge henne möjlighet att se sig om efter en annan miljö att fortsätta sin utveckling inom. Vi tackar Lisa för hennes tid i Leksands IF och önskar henne stort lycka till framåt, säger Alexander Bröms.

Richard Brasar