Alexander Lundqvist lånas ut
Publicerad: 2022-11-14
Leksands IF har kommit överens med backen Alexander Lundqvist om en utlåning till AIK i HockeyAllsvenskan. Lånet gäller tills vidare.

Leksands IF har kommit överens med backen Alexander Lundqvist om en utlåning till AIK i HockeyAllsvenskan. Lundqvist har hittills under säsongen varit registrerad för 15 SHL-matcher, med en speltid på 03:18 i snitt. Alexander Lundqvist är på plats i Stockholm och har anslutit till AIKs verksamhet. Utlåningen gäller tills vidare.

-Med den situationen vi har hos oss just nu där vi har svårt att ge Alexander istid så har Leksand och AIK, tillsammans med Alexander och hans agent, kommit överens om att en temporär utlåning är en bra lösning för alla tre parter. Det är viktigt att unga spelare får matchtid för att fortsätta sin utveckling, säger Leksands IFs GM Thomas Johansson.

Richard Brasar