Säsongen över för August Berg
Publicerad: 2021-10-11
I segermatchen borta mot Frölunda, den 23 september, ådrog sig August Berg en skada som dessvärre innebär att LIF-backen nu blir borta från spel resten av säsongen.

August Berg
– Det känns så klart självklart väldigt, väldigt tråkigt. Jag hade verkligen sett fram emot den här säsongen och att äntligen få spela matcher inför publik igen, och jag hade självklart hoppats på att få vara med och hjälpa laget så mycket som möjligt hela säsongen. Nu blir det inte så, och oavsett hur jobbigt det är, gäller det bara att försöka bryta ihop och komma igen, även om det kommer att ta lite längre tid än vanligt att just komma igen. Men jag försöker att tänka positivt och nu är det full fokus på rehabträning och på att komma tillbaka så stark som möjligt till nästa säsong. Och till alla leksingar - Vi ses på läktaren och hejar fram laget till segrar!

Per-Ivar Andersson, fysioterapeut
– Från medicinsk sida handlar det om en skada där vi verkligen måste tänka långsiktigt och inte stressa fram någonting. August är en ung kille med stora delar av karriären framför sig, och även om det kan kännas tungt nu, så är vi övertygade om att den långsiktiga rehabiliteringen är det bästa för hans karriär. Experter runt om i Sverige har tittat på skadan och är alla överens om att den behandlingsmetod vi har valt är den rätta, och att det här måste få ta tid. Vi kommer att jobba tätt med Falu Lasarett för att tillsammans kunna säkerställa att August får bästa möjliga rehabilitering.
Självklart är det väldigt tråkigt, framförallt för August själv, att det har blivit så här, men vi är många som stöttar honom längs vägen tillbaka och ser fram emot den dagen vi kan se honom på isen igen.

Kämpa på, August!

Leksands IF