Arvid Eljas lånas ut till Mora IK
Publicerad: 2024-02-06
Samtidigt som SHL tagit paus under veckans landslagsuppehåll fortsätter matcherna i HockeyAllsvenskan. Där kommer herrlagets forward Arvid Eljas spela tre matcher tillsammans med Mora IK.

Då konkurrensen om forwardsplatserna i herrlaget hårdnat rejält tack vare en allt kortare skadelista innebär det att ett par namn tvingas ställas utanför matchtruppen. Detta har inneburit att Arvid Eljas inte varit ombytt under senaste SHL-matcherna och istället spelat med vårt J20-lag.

Samtidigt som SHL tagit matchuppehåll under landslagsbreaket fortsätter matcherna i HockeyAllsvenskan där en möjlighet för Arvid öppnat sig gällande att få speltid på seniornivå. Arvid kommer nämligen lånas ut till Mora IK under denna vecka.

Thomas Johansson om utlåningen av Arvid Eljas:

- Arvid kommer spela tre matcher med Mora denna vecka. Därefter kommer vi tillsammans utvärdera läget innan något nytt beslut tas.

Rasmus Näsman