Radonett skänker 3 kronor/åskådare
Publicerad: 2022-12-05
Partner
– Det här har blivit en dyr och trevlig tradition där beloppet går till väldigt bra saker inom Leksands IF:s ungdomssektion. Självklart är vi med i år igen. Det säger Martin Geber vars företag Radonett kommer att skänka 3 kronor per åskådare i Locker Room Talk-matchen den 26 december.

Måndagen den 26 december klockan 18.00 släpps pucken i SHL-mötet Leksand-Timrå i Tegera Arena. Utöver kampen om poäng på isen är matchen också Locker Room Talk-Matchen (LRT-Matchen), en match som bygger på samma upplägg som det som tidigare gick under namnet Enkronasmatchen. Företag och privatpersoner kan till denna match skänka en viss summa pengar per åskådare, och under 3 kr/åskådare hittar vi, liksom de senaste åren, Rättviksföretaget Radonett.
Martin Geber, ägare sedan 2005, beskriver företaget så här:
– Vi tillverkar vattenrening och vattensäkerhetsutrustning som säljs i hela Norden men tillverkas i Rättvik.

Viktigt arbete för framtiden

Radonett är en trogen Leksandspartner och Martin Geber har flera gånger tidigare poängterat vikten av att stötta ungdomsidrott samt Leksands IF:s betydelse för Siljansbygden i stort.
– Att ställa upp i LRT-matchen var därför en självklarhet. Arbetet med Locker Room Talk är verkligen ett viktigt område att fokusera på. Av egen erfarenhet vet jag att det inte alltid är schyssta saker som sägs i omklädningsrummen, och det är inte alla gånger som ledarna är där eller uppmärksammar det som sker. De kanske är ovana vid situationen eller känner sig osäkra på hur de ska hantera den. Men för den utsatta personen/ungdomen är det extremt viktigt att det hanteras direkt. LRT är ett väldigt bra initiativ. Vi önskar ju alla att våra ungdomar ska må bra och få en bra utbildning både på och utanför rinken och bli bra människor.

Läs mer om LRT-matchen HÄR
Biljetter till matchen hittar du HÄR

Elin Broman