Clas Ohlson kliver upp i Stjärnlaget
Publicerad: 2022-08-05
Partner
– Det här är ett alldeles utmärkt sätt att lyfta ett partnerskap till en ny nivå. Vi har hela tiden haft en bra dialog och genom arbetet med Locker Room Talk har vi tagit ytterligare steg tillsammans. Jag är väldigt glad över att Clas Ohlson AB och Clas Ohlson Foundation brinner starkt för det här frågorna. Det säger Leksands IF:s marknadschef Patric Skoglund om den mångåriga samarbetspartnern Clas Ohlson som utöver arbetet med Locker Room Talk nu också tar klivet upp i föreningens Stjärnlag.

Mikael Söderberg från Clas Ohlson AB beskriver samarbetet med Leksands IF så här:
– Ett rikt idrotts-och kulturliv är en förutsättning för attraktiva samhällen där människor vill leva och bo, och då är det lokala engagemanget viktigt. Tillsammans med Leksands IF vill vi ta ett samhällsansvar och vara en positiv kraft som verkar för bygden. Förutom att det är mycket positivt för oss att synas tillsammans med Leksands IF vill vi även bidra till att skapa bra förutsättningar för en aktiv och meningsfull fritid för invånarna i närområdet, inte minst för barn och ungdomar.

Som ett led i detta har Clas Ohlson och Clas Ohlson Foundation tillsammans med Leksands IF inlett ett samarbete med Locker Room Talk, en organisation som arbetar för att skapa en bra attityd och främja jämlikhet hos unga idrottare.
– Genom Locker Room Talk hoppas vi kunna bidra till en verksam miljö där det finns en bra attityd och respekt för alla människor inom Leksands IF:s förening. Det är väldigt viktigt att ge barn och ungdomar bra förebilder i hur man pratar med varandra och hur man behandlar varandra inom idrotten och även utanför idrotten, oavsett vem du är, understryker Mikael Söderberg.

Hur ser din personliga relation till Leksands IF ut?
– Leksands IF ligger mig varmt om hjärtat, då jag sedan unga år har gillat den fartfyllda och glada hockey som spelades under 70- och 80-talet, och som fortfarande spelas med starka spelarprofiler och ett stort klubbhjärta. En spelare som jag speciellt kollade på i matcherna när jag var 10-12 år var Rättviksbördige Johnny Hansson, som vi yngre såg upp till då han kom från grannbyn. Vilken lirare och vilket spelsinne! Där och då blev jag Leksandssupporter.

Några andra favoritleksingar genom tiderna?
– Jonas Bergqvist, Magnus Svensson, Tomas Jonsson, Per-Erik Eklund, Tomas Forslund, Mikael Karlberg, Jens Nielsen, Alen Bibic och nu aktiva Jon Knuts, Martin Karlsson, Oskar Lang… Det finns många!

Ditt bästa LIF-minne?
– Återtågen är speciella, framförallt SHL-kvalet 2016 och avgörandet i sudden mot MoDo.

Klicka nedan för att se filmen om Locker Room Talk!

Elin Broman