Tuff helg för J20
Publicerad: 2021-09-20
J20
– Visst finns det positiva detaljer att bygga vidare på, men på det stora hela var det en misslyckad helg. Det konstaterar J20-forwarden Simon Hedlund efter helgens två förluster på bortais.

I lördagsmatchen mot Västerås inledde hemmalaget målskyttet efter drygt två minuters spel. När halva matchen hade spelats var ledningen uppe i 3-0.
– Det kändes som att vi hade ganska mycket puck ändå, men som att vi inte riktigt kom in ordentligt framför deras mål. Vi skapade aldrig dom där riktigt farliga målchanserna, menar Simon, som dock i allra högsta grad var inblandad i den blåvita jakten på kvittering.
I mitten av den andra perioden gjorde han sitt lags första mål för dagen, och halvvägs in i period 3 spelade han fram kedjekompisen Arvid Eljas till ett mål i powerplay.
– Det kändes som att vi var på gång där, och kom ju nästan ikapp, men tyvärr drog Västerås ifrån igen efter det och vann med 6-2 till slut. Västerås jobbade hårare än vad vi gjorde i den matchen, och det straffade sig.

"Vi kan bättre"
Simon Hedlund blev målskytt även i söndagsderbyt mot Brynäs, då han efter sju minuters spel svarade för matchens första fullträff.
– Roligt att få göra mål så klart, och jag tycker att vi startade med mycket bättre energi än i matchen mot Västerås. Den första perioden var klart godkänd, men i andra… det var som att det bara swischade till och helt plötsligt stod det 6-2 på tavlan, berättar Simon, vars lag fick se hemmalaget Brynäs vinna den andra perioden med 4-0.
Leksingarna fick in en reduceringspuck efter paus, men Brynäs kunde till slut vinna matchen med klara 8-3.
– Vi försökte väl ändå kriga på så gott vi kunde där på slutet, men tyvärr var det en för tuff uppförsbacke för oss denna gång. Jag skulle nog säga att vi alla kan bättre än så här, men om jag ska lyfta fram några som gjorde det bra i helgen skulle jag säga mina kedjekamrater Arvid Eljas och Erik Hedlund, dom kämpade på bra. Jag själv? Jo, jag hade väl en hyfsad helg i alla fall, men det räckte inte till seger tyvärr. Nu får vi ta nya tag och ladda för nya bortamatcher i helgen.
Då väntar en trippel i bortamatcher: Modo fredag och lördag, samt Timrå söndag.

Elin Broman