Linus Persson tillbaka i LIF
Publicerad: 2018-04-25
Forwarden Linus Persson, 32, är klar för spel i Leksands IF de kommande två säsongerna. – En kille med stor erfarenhet och som lever för det här med ishockey, säger huvudtränaren Leif Carlsson.

– Linus står för en hög arbetsmoral och bär ett stort ansvar. Han är väldigt seriös med allt han gör, och kommer att betyda mycket, inte minst för ungtupparna i laget.

Linus Persson spelade i Leksands IF säsongen 2006/2007 och har sedan dess representerat klubbar som exempelvis Rögle, Bofors och Luleå. Han kommer närmast från fyra säsonger i Färjestad, och ser nu fram emot en comeback i Leksandströjan:
– Det känns fantastiskt kul och inspirerande att få möjligheten att spela i Leksands IF, och jag ser enormt mycket fram emot att få spela inför Leksandspubliken. Jag vill, precis som Leksand, framåt!

LIF-TV: Halv Ett med Leksands IF

Elin Broman