Leksands IF besökte Lekterapin i Falun
Publicerad: 2019-12-12
Igår onsdag var det dags för det populära julbesöket på Lekterapin, vid avdelning 34, på Falu lasarett, där flera av spelarna i herrlaget var på plats.

Under onsdagen var det dags för det populära julbesöket på Lekterapin, vid avdelning 34, på Falu lasarett. Flera av spelarna i herrlaget var på plats, spelade spel och lekte med barnen. Som vanligt hade spelarna, anförda av lagkapten Martin Karlsson, med sig julklappspåsar till barnen.

-Det var en kanoneftermiddag med väldigt många fina och roliga möten mellan spelarna och barnen. Det spelades Playstation, NHL20, hockeyspel och en massa annat. Vi vill än en gång tacka alla er i Leksands IF för allt ni gör för oss på Lekterapin och för våra barn med bland annat dessa besök, säger Mats Hildén på Lekterapin.

-Vi har haft ett härligt samarbete med Lekterapin i Falun under många år nu och det är fantastiskt. Det som i vårt tycke inte är någon större insats, betyder så otroligt mycket för barnen. Leksands IF önskar alla familjer och barn på Lekterapin och avdelning 34 i Falun en God jul, säger Patric Skoglund som ansvarar för CSR-frågor på Leksands IF.

Leksands IF