Karlsson inför Timrå
Publicerad: 2017-10-17
– Förra matchen var vår bästa hittills. Nu gäller det att fortsätta på den vägen och hoppas på att utdelningen sitter där också. Så låter det när Anton Karlsson summerar sina tankar inför onsdagens bortamatch mot Timrå.

Matchen hemma mot AIK slutade visserligen 0-3, men spelmässigt innbar den ett blåvitt lyft.
– Verkligen. Det var nyttigt för oss att få lite ny energi och en ny röst i båset. Det kändes som att vi var bra påslagna från start och att vi hade jäkligt roligt, menar Anton, vars lag nu alltså ska ta sig an det lag som i skrivande stund toppar HockeyAllsvenskan.
– Brorsan (Erik Karlsson) spelar i Timrå, så lite koll har man väl, men egentligen inte mer än på något annat lag. Men det ska hur som helst bli jäkligt roligt att spela, och jag hoppas verkligen att vi kan skrapa med oss lite poäng också.

Vad från ert spel i AIK-matchen blir viktigast att ni tar med er?

– Att vi fortsätter att komma in på mål med samma driv. Det har varit lite tafatt från vår sida innan den matchen. Vi har gjort det lite för krångligt och det har bara blivit skit av allting… Men nu tycker jag att vi har hittat ett bra sätt att spela på, och att vi verligen gör skitgörat. Fortsätter vi med det så kommer puckarna att trilla in också, säger Anton, som tillbringade matchen mot AIK som center.
– Ja, precis, det var nog första gången som center på seniornivå faktiskt, men det var jättekul! Det kändes bra, och det är alltid roligt att lära sig något nytt. Snart är man väl målvakt också, haha.

Vem avgör mot Timrå?

– På såna här frågor vill man ju gärna svara sig själv, för man vill ju väldigt gärna avgöra. Men samtidigt, i det här läget så hoppas och vet jag att alla som spelar är jäkligt sugna på att göra mål och att alla vill bli matchhjältar. Vem det blir spelar ingen roll, huvudsaken är att vi vinner och att vi sätter det här tåget i rullning. Nu kör vi!

Elin Broman