Tre spelare uttagna till U22-landslaget
Publicerad: 2022-05-23
Damlaget
Damkronornas förbundskapten Ulf Lundberg har tagit ut truppen till det Utvecklingslandslag med spelare födda 01–03 som samlas för två landskamper mot Danmark i Ängelholm den 1–2 juni. Från Leksands IF deltar Agnez Svensson, Nathalie Lidman och Annie Silén.

Samlingen i Ängelholm är en del av satsningen som går under namnet Olympisk Offensiv. Från Leksands IF deltar Agnez Svensson, Nathalie Lidman och Annie Silén.

–Jag är väldigt glad att vi äntligen har fått in verksamhet och landskamper i glappet mellan U18-landslaget och Damkronorna. Ett Utvecklingslandslag gynnar den sunda konkurrensen på vår fortsatta klättring uppåt. Vi har precis avslutat en väldigt lyckad Camp i Falun, med en grupp Damkronor och en grupp Olympisk Offensiv. Det Utvecklingslandslag vi nu åker till Ängelholm med består av spelare födda 01–03, samtidigt som U18-landslaget, med 04 och yngre, förbereder sig för U18-VM i USA, säger förbundskapten Ulf Lundberg.

TRUPPEN

18.00 Sverige – Danmark, Catena Arena

2 juni
18.00 Sverige – Danmark, Catena Arena

Det kommer att vara fri entré för att se matcherna i Catena Arena och matcherna sänds också via svenskhockey.tv.

Richard Brasar