Mat och aktiviteter i arenan på lördag
Publicerad: 2019-01-24
Marathon
Det blir en fullspäckad lördag i Tegera Arena med marathonhockey, lansering av 100-årsfirandet, fina erbjudanden samt mycket mer. Här hittar du mer information om aktiviteterna och materbjudanden i arenan.

Aktiviteter
Förutom de båda matcherna händer mycket annat i Tegera Arena under lördagen. Här nedan ser du en del av vad som händer och erbjuds i arenan under dagen:

• Gratis fika i första periodpaus i LIF-DIF (gäller så långt lagret räcker)
  • 10% rabatt i Star Shop under hela SSK-matchen
  • 20% rabatt i Star Shop i första periodpaus i LIF-DIF
  • 30% rabatt i Star Shop i andra periodpaus i LIF-DIF
  • Flera spelare i A-laget herrar skriver autografer i första periodpaus i LIF-DIF
  • Unikt biljetterbjudande (säljs endast på plats) i andra periodpaus i LIF-DIF

I samband med matcherna kommer även en del av Leksands IFs 100-årsfirande att presenteras, och i souvenirbutiken i Sparbanksfoajén kommer den första t-shirten för 100-årsfirandet att lanseras.

I souvenirbutiken finns dessutom möjligheten att få sitt, eller någon annans, namn blästrat på våra glasprodukter i samband med lördagens match. Se utbudet av våra glasprodukter här

Mat i arenan
Det blir en riktig heldag i Tegera Arena med herrarnas match som startar klockan 15:15 och damernas match som startar 18:00. Givetvis finns många olika alternativ vad gäller mat och dryck under eftermiddagen och kvällen. Här nedan ser du vad Mat vid Siljan har dukat upp.

Star Restaurang - Matchbuffé
Fläskfilé med potatisgratäng och bearnaisesås samt laxfilé med Skagensås och kokt potatis. Dessert från Siljans Konditori.
ERBJUDANDE: Matchbuffé + biljett 590 kr

Sky Bar - TexMex-buffé
150 kr vuxen / 80 kr barn

Puck Munthe - Dagens husman
Nattbakad gårdsgris med bearnaisesås och stekt potatis
Fisk- och skaldjursgryta med aioli (Inkl. smör, bröd, sallad och kaffe)
175 kr
Mellan matcherna serveras även TexMex-buffé

På västra sidan av logeplan kommer det dessutom att serveras en buffé med gräddstuvad pyttipanna mellan matcherna.

Läs om materbjudandena här

Richard Brasar