Styrelser, Leksands IF
Publicerad: 2018-06-30
Årsstämmor
På lördagsförmiddagen genomfördes årsmötet för medlemmarna i Leksands IF Ishockey, samt bolagsstämman för aktieägarna i Leksands IF Ishockey AB. Förmiddagen började med en tyst minut för Hans Gösta Spol-Jansson, Des Moroney och Einar Jonsson, som under året lämnat oss. Valberedningens förslag på styrelser klubbades senare under förmiddagen igenom:

LEKSANDS IF ISHOCKEY AB

Ordförande, omval 1 år:
Åke Norström

Ordinarie ledamöter, omval 1 år:
Mats Jansson
Tomas Olofsson

Suppleanter, omval 1 år:
Andreas Hedbom

Ordinarie ledamöter, nyval 1år:
CLAES BERGSTRÖM
40år, bosatt i Falun, med gedigen erfarenhet av media, marknad och försäljning, samt ett stort Leksandshjärta.
Hans bakgrund i korthet:

• Koncernmarknadschef Clas Ohlson (Maj 2016-nuvarande)
  • Sverigechef Unibet (Aug 2012- April 2016)
  • Marknadschef Unibet Sverige (Jan 2010-Juli 2012)
  • Konsult, strategi och media/Chef printrådgivning, Starcom Sweden (Mar 2008-Jan 2010)
  • Konsult, strategi och media, Mindshare Sweden (Sep 2006-Feb 2008)

MIKAEL ROOS
60 år, bosatt i Stockholm, men har hus i Olsnäs fäbodar sedan barnsben och ett stort Leksandshjärta. Gedigen näringlivserfarenhet inom främst ekonomi/finans och verksamhetsstyrning. Har nu valt att gå från en operativ roll till en roll i styrelsemiljö. Hans bakgrund i korthet:

• CFO inom hotell & restaurangvärlden (SARA Hotels) – 7 år
  • CFO/vVD inom sälj och service mot grafisk industri (Heidelbergs Tryckpressar) med ansvar för Norden och 4 år i London – 15 år i olika roller
  • CFO/VD för utpräglat serviceföretag i världen som CFO och senast som VD för Sverige (Anticimex) – 12 år
  • Nu är han styrelseordförande i www.werksta.se och interim VD för www.kasthall.se

ROGER JÖNSSON
55 år, bosatt i Leksand. Är entreprenör med ett brinnande intresse för ishockey och framförallt Leksands IF och dess verksamhet, allt från ungdomshockeyn till A-lag. Hans bakgrund i korthet:

• Flyttade från Karlskrona till Leksand 1978 för att gå på Hockeygymnasiet i Leksand. Han har spelat i såväl J18 och J20 som A-lag i Leksands IF. Spelade därefter A-lagshockey i Malmö en säsong samt i Malung (med avstickare till bl.a. Björbo och Ore) under tre säsonger
  • Ägde och drev 1983-2005 Leksands Fiskrökeri AB
  • Varit aktiv ledare under 10år inom Leksands IF samt Leksands Gymnastikförening. Har varit ledamot i föreningsstyrelsen samt varit ordförande i Leksands Gymnastikförening
  • Arbetat som konsult mot företag som arbetar med projekt
  • Startade 2014 upp och driver sedan dess Marinan Café & Lite Bistro i Leksand.

LEKSANDS IF ISHOCKEY IDEELL FÖRENING

Kvarstående ordinarie ledamöter 1 år:
Anders Lindell
Mats Nygårds
Ulrika Gärdsback

Ordförande omval 1 år:
Andreas Hedbom

Ordinarie ledamöter omval 2 år:
Kajsa Rosén
Emil Nilsén