Daniel Gunnarsson inför Västervik hemma
Publicerad: 2019-03-15
Daniel Gunnarsson har laddat om efter torsdagens seger och ser nu fram emot ny hemmamatch mot Västervik under lördagen. -Vad jag har hört så kommer det ännu mer folk imorgon, så då blir det ännu roligare att spela, säger Gunnarsson inför matchen.

Det blev två poäng för Leksands del i torsdagens möte med BIK Karlskoga på hemmaplan efter att Johan Porsberger avgjort i förlängningsspelet. Daniel Gunnarsson ser tillbaka på en skön vinst.
-Vi spelar kanske inte helt på topp, men det var en skön vinst. Den första perioden var bra igår, sedan faller vi in i Karlskogas hockey lite väl mycket, men det var starkt att vinna ändå, säger Daniel Gunnarsson om segern mot BIK Karlskoga.

Matcherna duggar tätt i Slutspelsserien och för lagets del är det bara att hela tiden förbereda sig för kommande uppgift. Under fredagsförmiddagen tränade laget som vanligt på is, och Daniel Gunnarsson har startat uppladdningen inför lördagens match mot Västervik.
-Det är sådana här matcher man vill spela så det är bara kul att matcherna kommer tätt. Det är den bästa tiden på året så det gäller att njuta av det. Det kommer att bli en tuff match igen precis som alla matcher i den här serien, men gör vi det vi ska så vinner vi imorgon!

Bra läktarstöd kan bli ännu bättre med mer publik
Vid torsdagens match mot BIK Karlskoga var det en massiv vit vägg på norra stå som verkligen gav spelarna en rejäl boost. Till lördagens match närmar vi oss i skrivande stund 5000 sålda biljetter, och Daniel Gunnarsson är tacksam för stödet som laget får.
-Det var riktigt bra tryck i hallen igår, inte minst från ståplats. De har varit med oss hela säsongen och det är riktigt skönt att de fortsätter stötta oss i Slutspelsserien. Vad jag har hört så kommer det ännu mer folk imorgon, så då blir det ännu roligare att spela, avslutar Daniel Gunnarsson.

Biljetter till lördagens match köper du här

Richard Brasar