Leksand säkrar upp målvaktssidan
Publicerad: 2019-02-15
Leksands IF har idag gjort klart med målvakten Magnus Åkerlund, 32, som dubbelregistreras i Leksands IF och Hudiksvalls HC där han spelar till vardags. Åkerlund kommer att stanna för spel i Hudiksvall tills vidare.

Magnus Åkerlund kommer ursprungligen från skånska Osby och moderklubben är Osby IK. Juniortiden spenderade Åkerlund i HV71 men han var även utlånad till Skövde och Nyköping, som bägge då spelade i Allsvenskan, under sin juniortid.
Som förstaårssenior återvände Åkerlund till Skövde IK, då i division 1, och därefter blev det fyra säsonger för Timrå IK i SHL. Säsongen 2011/2012 spelade Magnus Åkerlund i Borås HC i Allsvenskan innan de två nästkommande åren spenderades i danska Aalborg Pirates.
Mellan 2014-2017 var Magnus Åkerlund tillbaka i Medelpad, den här gången med IF Sundsvall Hockey som klubbadress i division 1. De två senaste säsongerna har Åkerlund haft Glysishallen som hemmaborg då han spelat för Hudiksvalls HC.

Magnus Åkerlund kommer tills vidare att fortsätta sin säsong i Hudiksvall.

LIF-TV:

Richard Brasar