Oförglömligt tifospecial av LTC
Publicerad: 2014-11-28

Leksand Tifo Crew fyller 10 år och firade detta genom att bjuda publiken i Tegera arena på ett helt fantastiskt tifo-special under fredagsmatchen mot Örebro.
Njut av samtliga tifon nedan.

Tifo 1
Ett fotoalbum med bilder från de tio år som LTC har funnits. Ett bläddringsmoment mitt i tifot gjorde detta till ett av de mest avancerade tifon som LTC har genomfört.

Tifo 2
51% - Bevara föreningsdemokratin. Ett tydligt budskap mot de som vill överkommersialisera den svenska ishockeyn.

Tifo 3
En lagbild från 1948/1949, det första LIF-laget i högsta serien. Åke Lassas är en av spelarna på bilden.

Tifo 4
Tegera Arena och Leksands ishall, med respektive drivande personer bakom.
Bakom Tegera arena syns Nils-Eric Johansson och Jonas Bergqvist. Bakom Leksands Isstadion syns Sune Liss och Gösta Mårtas.

Tifo 5
De tre lagkaptenerna som tagit upp Leksands IF från allsvenskan i modern tid. Från vänster: Magnus Svensson, Johan Rosén, Gabriel Karlsson.

Tifo 6
Fyra nära vänner, i eller runt LTC, som tyvärr lämnat oss för tidigt.

Tifo 7
LTC:s första logotype över mitten på norra stå, omgiven av flaggor.

Tifo 8
Ballonger, flaggor och kvittorullar i en härlig röra.

Tifo 9
Tioårs-loggan, med ”psyknallen” i mitten. Gruppen finns samlad under denna.

Elin Broman