Maja Nylén Persson tilldelas EliteProspects Award
Publicerad: 2019-03-29
Damlaget
EliteProspects Award är ett pris som delats ut till SHL:s bästa junior sedan 2013. I år delas priset även ut till bästa junior i SDHL, och första vinnaren på damsidan är Leksands IFs back Maja Nylén Persson.

Maja Nylén Persson är tillsammans med leksandsspelarna Julia Åberg och Sofia Engström, samt övriga spelare i Damkronornas trupp, på väg till VM som avgörs i Finland. På Arlanda fanns hockeysverige.se för att dela ut priset EliteProspects Award till en överraskad och glad Maja Nylén Persson.
–Jag blev väldigt överraskad här ute på Arlanda, men det är såklart jätteroligt och jag är tacksam för priset. Det betyder att jag får betalt för allt slit jag gjort, säger backen med rötterna i Skogsbo till hockeysverige.se med ett stort leende på läpparna.

Grattis Maja Nylén Persson!

Hela nyheten på hockeysverige.se kan du läsa här

Richard Brasar