Hockeygymnasium och tryout
Publicerad: 2017-12-14
Hockeygymnasium
Sveriges mest folkkära klubb, Leksands IF, erbjuder dig som vill satsa på ishockey att göra det i Leksand. Genom ett samarbete mellan Leksands IF, Häradsbygdens SS och Leksands gymnasium får du här möjligheten till praktisk träning samt teori med idrottsinriktning på dagtid.

Vår lokala idrottsutbildning, LIU, erbjuder nämligen hockeyintresserade att kombinera sitt ishockeyutövande med sina gymnasiestudier.

Vi har genom åren fått se många goda exempel på väldigt duktiga hockeyspelare, som har tagit vägen via det lokala ishockeygymnasiet, och som har haft ambitioner och drivkraft. Ett exempel på en sådan spelare, som i dag spelar i föreningens A-lag, är Jon Knuts.

Tryout 5 januari

Den 5 januari 2018 håller vi en tryout, där du som är intresserad bland annat får möjlighet att träffa tränare för vårt utvecklingslag Team Leksand, samt J18/J20-tränarna. Vi kommer även att vara på is tillsammans, besöka Leksands gymnasium, och spela en internmatch.

Är du intresserad av LIU i Leksand och vill ha mer information, ska du absolut anmäla dig till vår ”try-out”.
Mer information, samt program för dagen, fås vid anmälan. Anmälan görs via mail till [email protected] Obs! Begränsat antal platser!

Varmt välkommen med din anmälan!

Leksands IF