Sebastian tror att Ahnelöv gör mål igen
Publicerad: 2020-01-15
Sebastian Wännström ser fram emot att möta Örebro i morgon torsdag hemma i Tegera. De två tidigare mötena har varit jämna spelmässigt, men nu är det dags för en seger för Leksand. – Jag tycker att vi är starkare än senast vi möttes, säger forwarden till hemsidan.

Örebro har alltså vunnit de tidigare mötena på säsongen. De har gjort nio mål på två matcher. Men Sebastian vet hur Leksand ska hålla nere målproduktionen i den kommande drabbningen.
–Vi måste hålla ihop laget och göra det vi kommit överens om, menar Sebastian.
Han vet att laget kan prestera bra hockey och att de kan bygga vidare på de två senaste vändningarna som gett totalt fyra viktiga poäng.

Vad har segrarna på straffar mot Linköping och nu senast mot Rögle betytt för er?
– Bara positiva saker. Att vi håller ihop som grupp. Att vi är starka i 60 minuter i det mentala spelet och inte ger upp, säger Sebastian om de senaste två matcherna som båda slutat 3-2 till Leksand på straffar.
Och där båda kvitterats av backen Jonas Ahnelöv i slutet av tredje perioden.
–Jag är inte förvånad. Jonas är en bra back och han har steppat upp när vi behövde det som mest, säger Sebastian.

Otippad målkung

Den defensiva backen Ahnelöv gjorde alltså två mål i förra matchen och ett i matchen mot Linköping dess för innan. Så det är inte så konstigt att Sebastian, utan att tänka efter, väljer just Ahnelöv när han ska svara på vem som avgör imorgon.
–Jonas är het nu! Han är på gång

Finns det någon särskild i Örebro vi ska se upp med?
–Shane Harper. En av deras amerikaner. Vi spelade ihop i USA för några år sedan. Han är skicklig, men ni ska inte behöva prata om varken honom eller någon annan i Örebro efter matchen. Om vi gör det vi ska kommer ingen lägga märke till dom, säger Sebastian bestämt.

Bra januaripriser på biljetterna

Så se till att köpa din biljett till mötet med Örebro nu. Du vill väl inte missa den tredje raka segern? Bra januaripriser utlovas. Och Sebastian ser fram emot att se just dig på läkaren i morgon.
–Jag vill att vi kommer ut som ett hungrigt lag och ger järnet i 60 minuter. Och att vi tar hem en vinst inför, förhoppningsvis, många fans, avslutar Sebastian.

Klicka här för att köpa biljett till matchen

Katharina Dalmalm