Brian Connelly klar för Leksands IF
Publicerad: 2014-07-11

Leksands IF har i dag skrivit ett 1-årskontrakt med den amerikanske AHL-backen Brian Connelly.
- En skridskostark spelare som är bra med pucken och bra på att göra poäng. Jag hoppas att han kan bli lite av en ”ny Kapstad”, säger Leksands sportchef Tommy Salo.

28-årige Brian Connelly, ej att förväxla med de tidigare nyförvärven Jack och Chris Connolly, kommer från Bloomington, Minnesota, USA.
- Sedan säsongen 2008/2009 har Brian spelat i AHL, där han år efter år har varit en pålitlig poänggörare. Den gångna säsongen noterades han för 32 poäng (5+27) på 50 matcher i Iowa Wild, samt 8 poäng (3+5) på 16 matcher i Rockford IceHogs.

"Ödmjuk kille"
Den relativt kortväxte backen (180 cm, 84 kg) är leftare, och har gjort sig känd för ett bra skott, bra speluppfattning och snabba skridskor.
En riktigt skicklig spelare som varit med i AHL:s All Star Team två gånger, och alltid producerat bra med poäng som back. Jag har bara hört positivt om honom och jag tror att han har mycket att tillföra Leksands IF, säger Tommy Salo.
- Dessutom är det en jättetrevlig och ödmjuk kille som redan har börjat läsa på om Leksand. Det känns jättebra.
Brian Connelly ansluter till laget i slutet av juli.
Välkommen till Leksands IF Brian!

Leksands IF