"Kan betydligt bättre"
Publicerad: 2019-01-08
– Jag är väldigt besviken på min egen insats i matchen mot Västerås, och både jag och resten av laget är inställda på att ta en snabb revansch. Det säger forwarden David Rundqvist inför onsdagens bortamatch mot Tingsryd.

Matchen blir andra bortamatchen på tre dagar, och David menar att hans lag har mycket att förbättra om man ser till måndagens 1-3-förlust mot Västerås.
– Det märktes från start att Västerås var betydligt mer påslagna än vad vi var, och de körde väl egentligen över oss i den första perioden. Vi steppade upp lite i tredje, men det var långt ifrån tillräckligt för att ta några poäng, vi kan betydligt bättre.

Vad i ert spel tycker du främst saknades?

– Det var inte mycket som stämde i den matchen… Men framförallt saknades nog farten och det här med att vara redo från start. Såna här matcher kommer ibland och det är svårt att svara på vad det beror på. Jag tycker personligen att jag förbereder mig på samma sätt inför varje match, och att jag och vi alla går in med samma attityd oavsett match och motstånd. Ibland resulterar det i att man spelar hur bra som helst och har hur mycket energi som helst, och ibland känner man sig helt orkeslös och ingenting stämmer.

Ska man plocka fram något positivt som en sådan insats ändå för med sig, är det enligt David så att en sådan match brukar leda till en extra stark revanschlust.
– Första känslan är frustration, men efter ett tag förvandlas den till revanschlust, och jag kan lova att vi alla vill komma ut och visa att vi kan mycket bättre än vad vi visade upp i går (måndag).

Inför onsdagens möte är Leksand tabellåtta, efter 48 poäng på 33 matcher. Tingsryd är nästjumbo, men bara 6 poäng bakom.
– Det är jämnt och tight i tabellen, även uppåt. Vi ska vara glada för att vi är så pass bra med som vi är, trots förlustsviten som vi har haft, och vi är inställda på att resten av säsongen blir ett ständigt krig.

Tingsryds styrka?

– Jag tycker att alla lag har ändrat sig ganska mycket under säsongen, så det är svårt att utgå från tidigare möten. Men jag vet att de har fått ihop laget bra på slutet och plockat en del poäng. Det blir alldeles säkert en jämn och tuff match.

Någon i ditt lag som verkar extra sugen på att kliva fram och avgöra?

– Tor (Immo) är ju tillbaka efter avstängningen så han blir nog farlig!

Elin Broman