Ny målvakt till J20
Publicerad: 2018-04-20
J20
Den landslagsmeriterade målvakten Jakob Hellsten, 18, förstärker Leksands J20-lag denna säsong. Hellsten har representerat Sverige på U16, U17 och U18-nivå, och kommer närmast från tre säsonger i Timrå IK.

Alexander Millner, målvaktstränare, LIF:
– Jakob är en väldigt bra kille och en otroligt målmedveten målvakt. Han är väldigt dynamisk i sin spelstil, och klarar av att lösa de flesta situationerna. Han är bra på fötterna, har en bra känsla och läser spelet bra. Det ska bli roligt att se honom utvecklas i föreningen.

Jakob Hellsten:
– Anledningen till att det blev Leksand är mycket tack vare att de har en elitsatsande juniororganisation som jag gärna vill vara en del av. Jag känner att jag kan utvecklas mycket med bra målvaktsträning och den generella utvecklingspotential som finns i Leksand. Leksands IF är en fin och klassisk organisation som jag gärna vill vara en del av. Mitt mål med säsongen är att gå så långt som möjligt i J20 och ta ett SM-guld. Jag hoppas även kunna höja mina aktier att få spela i Leksands IF:s A-lag om något år.

Elin Broman