Dalarnas försäkringsbolag är med
Publicerad: 2020-04-23
Partner
Dalarnas Försäkringsbolag och Leksands IF har ett gott samarbete som sträcker sig långt bak i tiden. Ett samarbete som kommer fortgå också över den kommande säsongen. Dalarnas Försäkringsbolag är guldpartner till herrlaget, men har också ett huvudsponsorskap för föreningens damlag. -Det är viktigt att stötta föreningar som bedriver en bred verksamhet, där både killar och tjejer får chansen och där man bedriver en god verksamhet ner i åldrarna, säger Per-Ove Nordahl, Sponsoransvarig, Dalarnas Försäkringsbolag.

Stödet är fortsatt stort från supportrar och företag runtom i landet efter att den senaste säsongen tog ett abrupt slut och förberedelserna inför den kommande säsongen är igång. Leksands IF är glada över att få presentera ett fortsatt samarbete med Dalarnas Försäkringsbolag, inte minst för att man också är en viktig stöttepelare för den breda verksamheten man som förening bedriver. Man har också genom åren varit en viktig sponsor av Leksands IF:s damverksamhet.
-Leksands IF bedriver ett SDHL lag och då känns det bra att kunna stötta och backa upp det. Att ge möjlighet att fortsätta bedriva och utveckla den verksamheten. Att bidra till möjligheten att bedriva en juniorverksamhet både på dam och herrsidan, där unga killar och tjejer som vill börja spela hockey kan få göra det.

Viktigt att stå bakom en sådan satsning

Varför väljer ni att fortsätta ert sponsorskap?
-Vi är ett lokalt företag, så vår policy är att vi ska stötta små och stora föreningar, från Idre i norr till Avesta i söder, inom alla idrotter. Leksands IF är uppskattat av många och bedriver en bred verksamhet och det är viktigt att stå bakom en sådan satsning. Vi har också ett långt och gott samarbete med Leksands IF som sträcker sig så långt bak i tiden jag kan minnas.

Vilket är ditt bästa LIF-minne?
-För mig är det nog SM-guldet i Scandinavium -75. När Roland Eriksson avgjorde. Det var riktigt stort.

Vill du bli samarbetspartner med Leksands IF kontakta oss HÄR

Vill du förlänga ditt säsongskort gör du det HÄR

Per Gerdin