Klar för match: Roland Eriksson
Publicerad: 2019-05-23
100-årsmatchen
Leksands IF kan i dag stolt presentera ytterligare en av spelarna som kommer att delta i den omtalade 100-årsmatchen: Roland Eriksson!

Som en del av föreningens 100-årsfirande kommer en oförglömlig match att spelas i Tegera Arena den 24 augusti.
Blåvita legendarer och stjärnor från 70-talet och framåt kommer att mixas med några av spelarna från dagens Leksand, såväl herr som dam, och vi kan nu stolt meddela att en av de deltagande spelarna är den evige guldmannen Roland Eriksson.
Roland Eriksson gjorde fem säsonger i Leksands IF, och var under samtliga en pålitlig poänggörare. Det är dock ett av hans mål som, med all rätt, har blivit lite extra uppmärksammat: suddenmålet i SM-finalen mot Brynäs 1975, som innebar Leksands IF:s fjärde SM-guld.
Efter guldet med Leksand var Roland Eriksson på landslagsnivå även med och spelade hem två VM-silver samt ett VM-brons. I slutet av 70-talet fick han chansen i NHL, där han under sin första säsong i Minnesota svarade för 69 poäng på 80 grundseriematcher.

Klara spelare, 100-årsmatchen:

2 Tomas Jonsson

4 Kari Eloranta

8 Magnus "Sigge" Svensson

9 Jacob de la Rose

9 Per-Erik Eklund

10 Anders "Masken" Carlsson

11 Roland Eriksson

12 Mats Åhlberg

14 Sofia Engström

15 Dan Söderström

16 Filip Forsberg

16 Niklas Eriksson

17 Mikael "Challe" Karlberg

18 Jonas Bergqvist

19 Per-Olof Carlsson

20 Hans Jax

55 Hans Lodin

BILJETTER
Vi närmar oss 5.000 sålda biljetter, så kom ihåg att säkra din plats i tid. Tänk också på att det i den här matchen blir blåvita anfall åt båda håll, så det finns med andra ord gott om bra platser.
Priset per biljett (oavsett sitt- eller ståplats) är 219 kronor. Barn upp till 6 går in gratis om de sitter i vuxens knä. På ståplatssektionerna kan du som är mellan 7-17 år köpa en ungdomsbiljett för 119 kr.
Boka din biljett här!

PROGRAM FÖR DAGEN
-Spelarpresentationer för herr- samt damlag inför säsongen 2019/2020
-Skills Competition
-Legendarintervjuer
-Signerade souvenirer till försäljning
-Aktiviteter både i och utanför arenan
Och en hel del annat!
Ett mer detaljerat schema presenteras närmare evenemanget.

Arenan öppnar klockan 13:00 - Evenemangsstart klockan 17:00

Ingår i säsongskortet

OBS! För dig som förlängde ditt säsongskort (sittplats) senast den 8 mars, eller din ståplats senast den 5 april, ingår 100-årsmatchen.

Leksands IF